lördag 6 juli 2013

Alldeles blått på Askholmen


Sommaren är i full gång och jag vill hinna med att besöka de naturreservaten som jag har kvar på min lista. Gärna innan sommaren tar slut. Idag har jag varit i Askholmens naturreservat. Jag satt på en berghäll och blickade över Mälaren...   


På skogsstigen mötte jag en kopparorm som ringlade sig mellan mina fötter...


Lite längre bort såg vi spår i leran. Jag blev euforisk för jag trodde att det var spår av lo. Jag har aldrig sett ett vilt lodjur. Bara tanken på att en sådan kisse hade nyligen passerat samma stig som jag var väldigt kittlande. Magnus var tveksam men jag levde på hoppet.


Nu har jag kollat i spårboken och det är tydligen hundspår, inte lo. Lodjur lämnar spår utan kloavtryck...


2 kommentarer:

  1. Hittade hit via Urban...fina bilder du har. Vackert!

    SvaraRadera
  2. Niebo piękne, jezioro śliczne, ale ten z trzeciego zdjęcia, nieeeeeeeeeeeeee. Boję się gadów bez nóg. Pozdrawiam serdecznie.

    SvaraRadera