lördag 29 juni 2013

Herr Gräshoppson


Jag satt i hammocken och funderade på det ena och det andra när Herr Gräshoppson kom på ett kort besök.
Som tur var så låg kameran precis bredvid mig och jag tog en bild på honom.

Och på tal om kameran... Jag fotograferar med en Pentax K10D. Det är ingen värstingskamera precis. Att jag valde just den här kameran berodde på att den var då den enda kameran på marknaden som var vädertätad. Det var viktigt för mig eftersom jag fotar i alla väder. Jag har tvingat min käre Pentax till att arbeta i störtregn, stekande sol och sträng kyla. På blåsiga sandstränder och gegiga lerstigar. Den har varit med om rätt så mycket som ni förstår och varit mig trogen utan att klaga. Men för några veckor sedan, när jag fotograferade regn, då kollapsade elektroniken. Jag la kameran på tork och sedan blev den normal igen. Hädanefter får jag vara försiktig... 

Makrobilder tar jag med Tamron SP AF 90mm F/2.8 MACRO. 




3 kommentarer: