onsdag 20 mars 2013

Förlorad akter


 Hade jag förlorat min akter då skulle jag nog säcka ihop och ägna mig åt ett gränslöst deppande. Och vad skulle det tjäna till? Absolut ingenting. Jag tror att koltrasten vet sådant för att han struntar totalt i att han har blivit av med stjärten. Han flyger runt som om ingenting har hänt. Han är dessutom kaxig och försöker stjäla russin och äpplen från björktrasten som anser att han äger min uteplats.

Den här bilden tog jag för några veckor sedan. Nyligen såg jag koltrasten igen och kan bara meddela att stjärten växer på honom och att han är fortfarande väldigt kaxig och slåss för jämnan med björktrasten.

3 kommentarer:

  1. Nie wiedziałam, że kos może być taki bojowy. Dobrze, że brak ogona nie przeszkadza mu w fruwaniu. ** Tłumacz dzisiaj się nie spisał i nie jestem pewna, czy dobrze rozumiem, co napisałaś
    :(.Pozdrawiam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Czasami, a wlasciwie bardzo czesto, to sobie mysle, ze ten tlumacz to bardzo nietrzezwy osobnik :) Pisalam o tym, ze kos stracil swoj ogonek ale ze tym sie w ogole nie przejmuje i tylko sobie lata jak gdyby nigdy nic. A na dokladke bije sie z kwiczolem o jedzenie.

      Radera
  2. Sie singen wieder. Welch schönes Foto!

    Ein lieber Gruß
    Waldameise

    SvaraRadera