lördag 20 juli 2013

Stadsfåglar badar

 
En liten kajunge satte sig på stenen, inte långt ifrån mina fötter och funderade ett tag.
 När den konstaterade att jag inte var så farlig som jag såg ut bestämde den sig för ett litet bad.  


Jisses vad ungen skvätte! Den badade allt den kunde, såg det ut som.
 

Men efteråt... ja, då ser man inte så kaxig ut längre :)
 

Strax efter anlände duvan till badplatsen.
 

Duvan föredrog dock lite stillsammare badstil. Doppa fötter en aning, typ.
 

Även Herr Gråsparv ville ta vara på den soliga sommardagen och unnade sig ett bad.
 

Titta bara vilken söt punkfrisyr Herr Gråsparv fick efter badet.
 
 
Medan han torkade i solen tog Fru Gråsparv ett varmt sandbad.

 
Skrattmåsen visade sig vara den största badkrukan av alla och höll sina fjädrar alldeles torra... 
 
 

4 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder! Måste visa min (fortfarande)fågelintresserade äldste son!

    SvaraRadera
  2. Uroczo wyglądają ptaszki po kąpieli z mokrymi piórkami. Pozdrawiam.

    SvaraRadera
  3. hej min vän<3
    *hihi* jag riktigt älskar hur dom ser ut efter sina svalkande dopp:-) dom är ju så otroligt söta, å får oxå ibland väldigt fräsiga frisyrer, hihi<3 jag älskar dessa bilder:-)
    hoppas du mår väl<3
    kramar om dig

    SvaraRadera
  4. Hahaha, dessa bilder gav ett gott skratt :) vad söta de är när de är lite tufsiga och blöta.

    SvaraRadera