lördag 6 april 2013

I värmen


Linda ringde och undrade om jag inte hade lust att komma till hennes jobb idag. Det hade jag för Linda är min bonusdotter och hon jobbar hos Granerfeldts Trädgårdscenter. Att gå runt i deras varma växthus, bland alla blommor och fjärilar, är en lisa för själen ska jag säga Er. Jag ville inte åka hem, inte alls. Nästa gång ska jag nog ta med mig en solstol och stanna där tills de stänger. För säsongen alltså. 




Ute på min altan, där det är sol och lä, är det också ganska varmt och behagligt just nu...




7 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder och så fint med det korta skärpedjupet i den tredje. Fattar att du hade svårt att gå där ifrån.
    M

    SvaraRadera
  2. A u mnie metr sniegu na balkonie :( Tesknie za cieplem,kwiatami...ech :)

    SvaraRadera
  3. U nas tez lezy jeszcze duzo sniegu i noce sa bardzo zimne. Ale dzisiaj bylam w szklarni, cieplutko, przyjemnie...

    SvaraRadera
  4. Ja też bym nie chciała wyjść ze szklarni :) Cudowne zdjęcia. Pozdrawiam.

    SvaraRadera
  5. Bilderna är en vacker dröm. Jag är så mycket för våren. alla de bäst,

    die Waldameise

    SvaraRadera