lördag 24 november 2012

Skräckslagen i vassen


Det har regnat halva dagen. Mig gör det inte så mycket för jag har både gummistövlar och regnkläder. Kameran är också vattentät. Dessvärre är mina objektiv kinkiga och gillar inte att bli blöta. Men så hände det ett under och regnet upphörde. Jag gick iväg till en liten damm och fastnade för några vattendroppar som hängde tungt i vassen. Plötsligt såg jag något som förflyttade sig ljudlöst på vattenytan.


Jag lider av en förlamande spindelfobi. Samtidigt är jag nästan sjukligt fascinerad av dessa skräckinjagande monster. 

4 kommentarer:

  1. Hej! Riktiga kanonbilder båda två, spindeln var riktigt häftig. //Urban

    SvaraRadera
  2. Tack Urban! Jag fick verkligen sätta mitt mod på prov när jag fotade spindeln :)

    SvaraRadera
  3. Vattendropparna är helt underbara.

    SvaraRadera
  4. Ooo, tack! Vattendroppar är ett av mina favoritmotiv. Stilla betyder ju en liten vattendroppe på latin :)

    SvaraRadera